gad
fbpw
WeddingDJs.cz   >   

Zasnoubili jsme se, za jak dlouho dopředu plánovat svatbu?



Tradice praví „svatba do roka a do dne“. Pokud se tedy chcete držet tradice, začnete plánovat rok dopředu od vašich zásnub. Jestli Vám tak moc na tradicích nezáleží, svatbu můžete zorganizovat za týden, měsíc i půl roku. Vše záleží na Vašich preferencích, odhodlanosti a plánovacích schopnostech.

Než začnete plánovat, položte si zásadní otázku: Jakou svatbu chcete?

Komorní jen se svědky? 
S nejbližší rodinou?
 S rodinou a všemi přáteli a kolegy z práce?


Jakmile budete mít jasno, můžete se začít věnovat plánování.

Počet hostů na Vaší svatbě totiž rozhoduje o místě svatby. 

Každé místo disponuje jinou kapacitou pro vnitřní, venkovní svatbu, pro ubytování, obřad apod.

S malou svatbou do 15 osob, téměř nikde nebudete mít problém sehnat malý salónek, kde Vám svatbu rádi připraví.

Většina restaurací má kapacitu do 60 osob na usazení k servírovanému obědu. Pokud plánujete pozvat více osob, může se stát, že se do Vašeho vysněného místa nevejdou. Ale vždycky existuje řešení. Kapacita míst na sezení se dá vyřešit tak, že místo servírovaného obědu uděláte raut. Díky tomu nemusíte řešit zasedací pořádek, protože většina hostů u rautu nejí ve stejný čas a krásně se u míst na sezení prostřídají. Hosté se na svatbách se vždy pohybují v prostoru a využívají venkovních zahrádek či salonků. Existuje samozřejmě i další možnost, a tou je rozdělit oběd na servírovaný pro nejbližší rodinu a ostatní hosty uvítat až na odpoledním/večerním rautu.

Pokud trváte na zasedacím pořádku a servírovaném obědě pro všechny hosty, je důležité řešit kapacitu místa hned jako první věc.

Dalším důležitým faktorem, ovlivňujícím výběr místa, je dojezdová vzdálenost a ubytovací kapacity.

Když máte svatbu daleko od Vašeho bydliště a bydliště i většiny Vašich hostů, je dalším bodem řešení ubytování. To, jestli za své hosty chcete platit ubytování nebo ne, je čistě na Vašem uvážení. Ale nutnost ubytování většího množství lidí může být limitujícím pro výběr místa. I ubytování se dá samozřejmě vyřešit buď rozdělením ubytování na více místech nebo zařízením odvozů pro hosty.

U velmi oblíbených lokací musíte počítat s omezeným výběrem volných termínů. Tady platí jednoduché pravidlo: čím dříve začnete místo řešit, tím spíš bude víc volných termínů.  Nejžádanějšími termíny jsou samozřejmě víkendy v hlavní sezóně. Ale už dávno není nutností mít svatbu v sobotu v červenci nebo srpnu. Není nezvyklé udělat svatbu třeba v týdnu, naopak to má i své velké plusy. Většina dodavatelů má prostor, máte tak větší pravděpodobnost, že budete mít svého vysněného fotografa, kameramana, kapelu, DJe, ale i oddávajícího.

Každopádně, výše zmiňovaný rok dopředu není určitě pro nic za nic. Naplánovat větší svatbu podle svých představ vyžaduje mnoho času a energie. Když si celé plánování rozložíte v průběhu celého roku, rozhodně nebudete litovat a celou přípravu si i v klidu užijete.

Nejdůležitější body, kterými byste měli určitě přípravu začít jsou:

·  Počet hostů

·  Místo na svatbu

·  Oddávající

·  Fotograf

·  Kameraman

·  DJ/Kapela

Velmi důležité rozhodnutí, které by mělo stát na začátku celého plánování a je rozhodující pro celou svatbu, je rozpočet. Většina lidí se svatbou nemá velké zkušenosti a přirozeně neví, jaké všechny výdaje jsou spojené, a hlavně v jaké výši se pohybují. Abyste měli reálnou představu o všech výdajích, je dobré zeptat se na rozpočet Vašich známých, kteří už svatbu měli. Nebojte se říct si o know-how někoho, kdo už svatbu plánoval.

Vyhnete se tak podcenění nebo naopak přecenění výdajů a následnému omezování, které s tím může souviset. Je proto dobré si udělat reálnou představu, v jaké výši se pohybují ceny za jednotlivé položky. Samozřejmě si můžete udělat průzkum, poptávky, ale ztratíte tím čas.

Svatební rozpočet Vás může samozřejmě limitovat ve výběru místa i dodavatelů, ale nic nemění na pořadí věcí, které musíte na začátku plánování vyřešit.


Jakmile máte ty nejdůležitější položky v diáři odškrtnuté, můžete se začít věnovat dalšímu plánování věcí. Je jich velké množství a odvíjí se od typu svatby, ale mezi hlavní patří:

·  Svatební oznámení

·  Výběr svědků

·  Šaty pro nevěstu, ženicha, družičky…

·  Snubní prsteny

·  Dekorace a výzdoba

·  Květiny – svatební, pro nevěstu, korsáž, vývazky...

·  Vizážistku, kadeřnici

·  Catering

·  Sweet bar, koláčky, dort…

·  Ubytování hostů

·  Dary pro hosty, svědky, rodiče…

·  Veškeré tiskoviny, jmenovky, zasedací pořádek…

·  Zábava na svatbu

·  Koordinátorka

·  Harmonogram svatebního dne

·  A další..


Některé činnosti si nevěsty rády užívají samy, případně se svými kamarádkami. Ten, kdo měl již roli družičky, svědkyně, tak Vám určitě potvrdí, že záležitosti jako výběr šatů, květin, výzdoby apod. si dámy moc užívají.

Také jsou věci, které je úžasné plánovat jen s partnerem. Věci, které jsou pro Vás osobní, až intimní. Představte si tu romantiku: otevřete láhev vína, uděláte si něco dobrého na zub a začnete plánovat svůj svatební playlist, písničky, které když Vám pak budou kdykoliv hrát, tak si vybavíte svůj krásný den. Zároveň si můžete hezky zavzpomínat na začátky Vašeho vztahu, kdy na prvním rande hrála nějaká písnička. Po čase se z ní stala Vaše oblíbená a společná, kterou můžete použít na první tanec.

Ať už plánujete svatbu jakoukoli, myslete na to, že je to Váš den. A věřte, že uteče jako lusknutím prstu. Proto si užijte každičký moment plánování i svatby samotné!


04.02.2021

Photo by: kamilandsimona.com & DJ Photos: Tino Kratochvíl, Photo Nejedlí.

Všeobecné obchodní podmínky Pravidla pro ochranu osobních údajů Pravidla DJs pro ochranu osobních údajů Cookies

Při poskytování služeb používáme cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas.

Copyright © 2024 WeddingDJs.cz

Poptejte nás